ویدئو پروژکتور

شرکت مدیا پردازان آروین از سال 1395 فعالیت خود را به شکل تخصصی در زمینه فروش ویدئو پروژکتورهای آموزشی و سینمائی و لوازم جانبی از قبیل پرده های نمایش و کابل ها و دیگر قطعات آغاز نمود.

ویدئو پروژکتور

شرکت مدیا پردازان آروین از سال 1395 فعالیت خود را به شکل تخصصی در زمینه فروش ویدئو پروژکتورهای آموزشی و سینمائی و لوازم جانبی از قبیل پرده های نمایش و کابل ها و دیگر قطعات آغاز نمود.

این شرکت به شکل تخصصی فعالیت می نماید و اراپه مشاوره فنی و صادقانه و متناسب با نیاز کاربر از ویژگی های ما به شمار می آید. هر محصول به شکلی تخصصی بررسی می شود و اطلاعات لازم روی سایت قرار می گیرد و کاربران می توانند با بررسی هر محصول انتخاب درست را داشته باشند. به روز بودن قیمت ها کمک بسیار بزرگی به کاربران در انتخاب ویدئو پروژکتور می نماید.
هوشمند سازی مدارس این روزها بسیار فراگیر شده است. این مجموعه همچنین در این زمینه فعال است و می تواند در این زمینه کمک رسان باشد. راه اندازی اتاق های کنفرانس و تجهیزات مربوطه نیز از جمله زمینه های کاری این شرکت می باشد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰


هر آنچه باید در مورد لنز ویدئو پروژکتورها بدانید

در این مقاله با ساختمان سیستم اپتیکی لنز ویدئو پروژکتورها و تشکیل تصویر در آنها آشنا می شویم.

برای شروع مطلب از تشکیل تصویر در ویدئو پروژکتورها شروع می کنیم. همه انواع ویدئو پروژکتورها دارای سنسور تولید تصویر هستند. تکنولوژی های رایج تولید تصویر عبارت اند از DLP ، LCD  و LCOS . در این مقاله با این مبحث سروکار نداریم. و البته نوع تکنولوژی تولید تصویر در بحث ما هیچ گونه اشکالی ایجاد نمی کند.

احتمالا با عدسی های محدب آشنائی دارید. عدسی های محدب شبیه ذره بین ها هستند و پرتوهای موازی نور را در نقطه ای به نام کانون متمرکز می کنند. دقیقا وقتی بوسیله یک ذره بین نور خورشید را روی تکه ای کاغذ متمرکز می کنیم تصویر خورشید را روی کاغذ ایجاد می کنیم.

در شکل فوق با کانون و فاصله کانونی در عدسی های محدب آشنا می شوید. عدسی محدب در واقع عدسی ای است که مرکز آن از لبه های آن ضخیم تر است و همانند ذره بین عمل می کند. فاصله کانونی نیز فاصله کانون تا لنز است.

عدسی های محدب ویژگی جالب دیگری نیز دارند و آن قابلیت تشکیل تصویر است.

در شکل فوق چگونگی تشکیل تصویر را در عدسی های محدب می بینید. فرض کنید فلش سمت چپ سنسور پروژکتور است. تصویر در آن طرف لنز به شکل معکوس تشکیل می شود. در واقع اساس ساختمان ویدئو پروژکتورها به این صورت است.

البته در عمل لنز هیچ ویدئو پروژکتوری یک تک عدسی محدب نیست. علت این امر کیفیت پائین تک عدسی هاست. در واقع مجموعه ای از عدسی ها کنار هم قرار می گیرند تا کیفیت تصویر افزایش یابد یا اصطلاحا خطاهای اپتیکی کاهش یابند.

هر چه فاصله کانونی کمتر باشد تصویر تولید شده بزرگتر است و بالعکس.

Throw Ratio یا نسبت بزرگنمائی

یکی از پارامترهای بسیار مهم در ویدئو پروژکتورها Throw Ratio یا نسبت بزرگنمائی است. این پارامتر که بصورت یک عدد بسیان می شود تعیین کننده اندازه تصویر تشکیل شده روی پرده نمایش به ازای فاصله ای مشخص است. نسبت بزرگنمائی حاصل تقسیم فاصله پروژکتور تا پرده نمایش به طول تصویر تشکیل شده روی پرده است.به شکل زیر توجه کنید.

http://irajector.com/


  • ۹۶/۱۱/۰۵
  • irajector1 irajector1

irajector

ویدئو پروژکتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی